När vi fått in en felanmälan strävar vi efter att åtgärda felet så fort som möjligt. Ibland kan det dröja något innan vi hinner med ditt ärende. Hur lång tid det tar innan ditt fel blir åtgärdat beror på hur omfattande felet är. I formuläret nedan väljer du vilken avdelning ditt ärende gäller. Vänligen välj den kategori som passar ärendet bäst, för att få snabbast hjälp och underlätta handläggningen.

Välj rätt kategori

Parkering

Välkommen att skicka in anmälningar via formuläret nedan om du har frågor eller feedback gällande parkering eller övervakning. Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan och återkopplar våra åtgärder till dig om du så önskar.

Fastighet

Om du ser något i våra anläggningar som inte fungerar vänligen välj denna kategori. Hit kan du också skriva om du har frågor eller feedback kring skyltning på våra anläggningar, dvs våra anlagda parkeringsplatser och parkeringshus.

Observera att skyltning längs gator och på torg ombesörjs av Lunds kommuns Tekniska förvaltning. För kontakt med Tekniska förvaltningen hänvisar vi till Lunds kommuns Medborgarcenter på tel. 046-359 50 00 eller e-post lunds.kommun@lund.se så hjälper de dig vidare.

Tack för att du hjälper oss att hålla våra anläggningar i bra skick!

Betalautomater & Laddboxar

Kontakta oss gärna om du upptäckt en betalautomat som inte fungerar som den ska, så att vi kan åtgärda den så snart som möjligt. Ange numret på automaten i ditt meddelande, det börjar oftast med en eller ett par bokstäver, t ex B, BA, BAG eller GA.

Observera att nummer på automaten inte är detsamma som zonkoden för parkeringsplatsen. Om du inte har numret, försök beskriva så noga som möjligt var automaten är placerad.

Hit kan du även skriva om du uppmärksammat något fel gällande laddboxarna på våra anläggningar.

Lägenheter

Välj detta alternativ om du vill felanmäla något i din lägenhet.

Om du bor i våra lägenheter kan du vid akuta ärenden som inte kan vänta till nästa vardag kontakta vår jour via ’Klimat & Automatikkontroll’ (040 – 630 73 00). Vid jourutryckning som föranletts av fel du själv förorsakat och vid problem som inte kan bedömas som akut kan du själv komma att bli betalningsskyldig för utryckningskostnaden.

Om du upplever problem med din kabel-TV ska du vända dig direkt till Com Hems kundtjänst (0771-55 00 00). Com Hems kundtjänst är öppen måndag-fredag 09.00-20.00.

Cyklar

Om du kontaktar oss angående din egen cykel som du tror har blivit omhändertagen, vänligen ange följande information i ditt meddelande till oss:

  • Var och när din cykel försvann.
  • Märke, modell, färg, antal växlar och andra eventuella kännetecken som underlättar identifiering.
  • Bifoga polisanmälan om sådan finns. Observera att polisanmälan endast görs om ramnummer och SEC-nummer kan uppges

Överklagan av kontrollavgift

Om du fått en kontrollavgift (blå/grön lapp) och vill överklaga den, så ber vi dig vänligen att mejla direkt till overklagan@lkpab.se. Se mer information på lappen.

Om du har fått en parkeringsanmärkning (gul lapp) och vill överklaga, ber vi dig vänligen att istället ta kontakt med närmsta polisstation inom det område där lappen utfärdats, eller ringa 114 14 och be dem att koppla dig. Gällande parkeringsanmärkningar är det polisen som har fått i uppdrag att handlägga överklagan för dessa.

Gör en felanmälan

    Dina personuppgifter kan komma att samlas in i syfte att fullfölja din begäran om LKPABs tjänster. De uppgifter vi ber om i formulär används enbart för att kunna kontakta och informera dig, samt driva ditt ärende. Genom att skicka in personuppgifter till oss genom våra formulär eller till vår e-post, godkänner du att vi hanterar dina uppgifter för ändamålets syfte.  Läs mer i vår personuppgiftspolicy